Puurakentajien uusi hallitus tukee yhtiön voimakasta kasvustrategiaa

Lehdistötiedote 9.2.2022 klo 10:45

Massiivipuurakentamiseen erikoistuneen Puurakentajat Group Oy:n hallitukseen on nimitetty kolme uutta jäsentä: Sanna Nokka Verona-konsernista, Maria Toivanen Onvest Oy:stä ja Pertti Vanhanen Cromwell Property Groupista. Uusi hallituskokoonpano tukee yhtiön voimakasta kasvuvaihetta, joka perustuu viime marraskuussa toteutettuun omistusrakenteen muutokseen – Onvest Oy ja Suomen Teollisuussijoitus Oy (Tesi) hankkivat suunnatulla osakeannilla osuuden Puurakentajista.

Suomalainen Puurakentajat Group Oy on vuodesta 2006 suunnitellut ja rakentanut massiivipuusta ekologisesti kestäviä, joustomuuntautuvia ja terveellisiä pientaloja, kerrostaloja sekä muun muassa kouluja ja päiväkoteja. Voimistuva vastuullisen ja ekologisen rakentamisen trendi näkyy Puurakentajien vahvassa tilauskannassa, mistä esimerkkeinä laaja ja näyttävä hanke tapahtumakeskus Satama Areena Kotkassa merenrannalla sekä puukerrostalokortteli As Oy Portinvartija Turun historiallisessa keskustassa.

Yhtiö kehittää määrätietoisesti liiketoimintaansa. Tavoitteena on kasvaa Pohjoismaiden johtavaksi puuteknologiaan sekä puurakentamisen kehittämiseen ja rakentamiseen erikoistuneeksi konserniksi. Suomessa yhtiö on jo massiivipuurakentamisen markkinajohtajia.

Uusi hallitus

Puurakentajien hallitukseen on nimitetty seuraavat kolme uutta jäsentä: Sanna Nokka, veroasiantuntija ja toimitusjohtaja, Verona Tax & Legal Oy ja Verona Consulting Oy, Maria Toivanen, hallituksen puheenjohtaja, Onvest Oy ja Pertti Vanhanen, Euroopan toimitusjohtaja, Cromwell Property Group.

Hallituksessa jatkaa Puurakentajien perustaja, pääosakas ja operatiivinen johtaja Jyrki Huttunen. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Mikke Ruuhonen. Hallituksen tarkkailijana toimii Tesin sijoituspäällikkö Esa Koponen.

Perheyhtiö Onvest Oy omistaa viime marraskuussa tapahtuneen kaupan myötä noin 28 % Puurakentajista ja Tesi reilut 14 %. Onvestin investoinnit tehdään ensisijaisesti poikkeuksellista osaamista ja tietotaitoa omaaviin yrityksiin aloilla, joilla kilpailijoiden kynnys tulla markkinoille on korkea. Maria Toivanen Onvestilta toteaa hallitustyöstä:

”Puurakentajat on merkittävä tekijä suomalaisessa rakennusteollisuudessa, joka huikealla tavalla kasvattaa toiminnallaan suomalaista puurakentamisen osaamista. On ilo olla mukana kehittämässä ja kasvattamassa tämän vastuullisen ja ekologisia arvoja innovatiivisin keinoin eteenpäin vievän yhtiön toimintaa kohti kansainvälistä menestystä.”

”Olen todella innostunut mahdollisuudesta olla mukana rakentamassa Puurakentajien kasvutarinaa. On hienoa päästä mukaan tukemaan laadukkaan ja ympäristöystävällisen rakentamisen kasvua ja kansainvälistymistä”, toteaa Pertti Vanhanen.

”Olemme saaneet yhtiölle hallituksen, jonka kokemus ja laaja-alainen strateginen osaaminen tukee ja mahdollistaa yhtiön kannattavaa kasvua ja kansainvälistymistä”, toteaa Puurakentajien hallituksen puheenjohtaja Mikke Ruuhonen.

Lisätietoja:
Puurakentajat Group Oy, toimitusjohtaja Mikko Leino
Puh. + 358 40 551 4055
mikko.leino [ät] puurakentajat.fi

Puurakentajat Group Oy, hallituksen puheenjohtaja Mikke Ruuhonen
Puh. + 358 40 0150206
mikke.ruuhonen [ät] puurakentajat.fi

Puurakentajat Group Oy on suomalainen puuteknologiaan erikoistunut konserni, jolla on kymmenien vuosien kokemus massiivipuurakentamisesta ja -saneeraamisesta. Suunnittelemme, tuotamme ja rakennamme ekologisesti kestäviä ja terveellisiä pientaloja, kerrostaloja sekä mm. kouluja ja päiväkoteja. Puurakentajien massiivipuuelementit mahdollistavat nykyaikaisia arkkitehtonisia ratkaisuja ja tehostavat rakentamista sekä taloudellisesti että ympäristön ja terveyden kannalta. Rakennamme massiivipuurakennuksia, joissa ihminen voi hyvin. www.puurakentajat.fi

FI